Clean Pesulapalvelut Oy:n verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot
1. Asiakas saa tilausvahvistuksen tehdessään pesulapalvelujen tai verkkokauppamme tuotteiden tilauksen verkkokaupassamme ja maksettuaan tilauksen tarjoamallamme maksutavalla. Tilausvahvistuksessa on asiakkaan valitsemat tuotteet ja palvelut sekä niiden määrät sekä asiakkaan mahdollisesti valitsema kuljetusajankohta. Pesulaan lähetettävien tekstiilien palautusajankohta on viikon kuluttua hakupäivästä, samana viikonpäivänä ja samassa aikaikkunassa kuin asiakkaan valitsema pyykkien hakuajankohta.
2. Peruuttamisoikeus. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tämä tilaus 14 päivän kuluessa tilauksen lähettämisestä syytä ilmoittamatta, mutta tietyin rajoituksin, jotka on esitelty alla. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua tilauspäivästä. Peruuttamisoikeutta ei kuitenkaan enää ole, jos tekstiilit on luovutettu pesulaan kuljetettavaksi ja pesula on aloittanut jo tekstiilien pesukäsittelyn.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa tilaus sähköpostitse osoitteeseen posti@cleanpesulapalvelut.fi tai tilauksen mukana tulevalla Tuotteiden palautus/Tilauksen peruutus -lomakkeella . Nimetkää sähköposti : TILAUKSEN PERUUTUS ja ilmoittakaa sähköpostissa tilausnumero, yhteystietonne (nimi, puhelinnumero sekä postiosoite) sekä pankkitilinumeronne, jolle haluatte maksunpalautuksen. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä, ja jos tilattua tuotetta ei ole toimitettu tai tekstiilejä ei ole vielä noudettu pesulaan.
Peruuttamisen vaikutukset: Jos asiakas peruuttaa tämän tilauksen ennen kuin pesula on noutanut asiakkaan tekstiilejä pesuun tai tilattuja tuotteita on toimitettu asiakkaalle:
Palautamme asiakkaalle kaikki asiakkaalta tilauksen teon yhteydessä saamamme suorituksen, myös toimituskustannukset, viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille siten, että asiakkaalle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Jos asiakkaan tilaamat tuotteet on toimitettu asiakkaalle tai asiakkaan tekstiilit on noudettu pesuun, mutta asiakas haluaa perua tilauksen: Palautamme asiakkaan pesuun lähettämät tekstiilit asiakkaalle takaisin 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta tai tilattujen tuotteiden kohdalla: asiakkaan on lähetettävä tilatut tuotteet takaisin tai luovutettava ne meille viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos asiakas lähettää tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Asiakas vastaa tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista eli postimaksusta tai kuljetusmaksusta. Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Kuitenkin niin, että tuote pitää olla myyntikelpoinen eli avatuilla pesuaineilla ja puhdistustuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta.
Jos asiakas on pyytänyt palvelun suorittamista valitsemalla kuljetusajankohdan tilaushetkellä eli ennen peruuttamisajan päättymistä, asiakkaan on maksettava pesulalle peruuttamisilmoituksen tekemiseen mennessä sopimuksen täyttämiseksi tehdystä suorituksesta kohtuullinen korvaus, joka on vähintään kuljetusmaksun suuruinen summa.
Huomautukset pesulapalvelusta tulee tehdä 14 päivän kuluessa pestyjen tekstiilien vastaanottamisesta sähköpostitse posti@cleanpesulapalvelut.fi tai puhelimitse 02-439 8770.
3. Jos pestävä tuote on poikkeuksellisen arvokas, tehdään siitä asiakkaan pyynnöstä kirjallinen selvitys tekstiilien vastaanottovaiheessa.
4. Pyykki lasketaan, mitataan tai punnitaan aina pesulassa. Asiakas voi liittää itse laatimansa pesuluettelon pyykin mukaan. Jos asiakkaan pesuluettelo eroaa pesulan tarkistuksesta tai jos pesuluetteloa ei ole, on pesulan laskenta sitova. Käytössämme on omavalvontajärjestelmä, johon kuuluu mm. että pöytäliina- ja lakanapyykki punnitaan ja matot/ryijyt mitataan aina likaisena heti pesulaan tullessa sekä puhtaana pakkausvaiheessa. Jos asiakkaan tekemän tilauksen määrät ja tekstiilin laadut poikkeavat, siitä mitä asiakas on todellisuudessa pesulaan antanut noudettavaksi, pesula ottaa asiakkaaseen yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse ennen tekstiilien pesua tai muuta käsittelyä. Tällaisessa tapauksessa sovitaan lisämaksun suorittamisesta verkkokaupan kautta tai liikasuorituksen palautuksesta asiakkaalle. Liikasuoritus hyvitetaan asiakkaalle lahjakortin muodossa pesulapalveluihimme tai suorituksena asiakkaan ilmoittamalle tilille.
5. Pesula noudattaa tuotteeseen kiinnitettyä hoito-ohjetta. Jos kiinteä hoito-ohjemerkintä puuttuu, pesula valitsee ammatillisen arvioinnin perusteella pesu- ja viimeistelytavan.
6. Jos asiakas haluaa pesun suoritettavaksi, vaikka pesula on ilmoittanut epäilevänsä, että hyvän pesutuloksen aikaansaaminen ei ole mahdollista tai tuote voi vaurioitua, tekstiili pestään asiakkaan omalla vastuulla. Asiakas voi antaa hyväksynnän käsittelyyn myös puhelimitse.
7. Pestyt tuotteet luovutetaan sovittuna aikana. Viivästyksen sattuessa pesula ilmoittaa asiakkaalle viivästymisestä. Jos pesula käyttää alihankkijoita, ilmoittaa se myös näiden aiheuttamasta viivästyksestä. Pesula ei ole velvollinen korvaamaan myöhästymisestä aiheutuvaa haittaa asiakkaalle. Jos asiakas ei pysty vastaanottamaan tekstiilejä sovittuna ajankohtana, tulee asiakkaan ilmoittaa pesulalle asiasta viimeistään vuorokautta ennen sovittua ajankohtaa sähköpostitse posti@cleanpesulapalvelut.fi tai puhelimitse p. 02 439 8770.
8. Pesula ei ota vastaan loisia sisältävää pyykkiä (kuten esimerkiksi täitä tai luteita). Asiakas on velvollinen ilmoittamaan pelkästä loisepäilystäkin pesulalle ennen tekstiilien luovuttamista pesulan kuljetukseen.
9. Pesula vastaa niistä vaurioista, jotka johtuvat virheellisestä tai väärästä pesumenetelmästä ja korvaa kadonneen tai vaurioituneen tuotteen sen jäljellä olevan käyttöarvon eli ns. nykyarvon mukaisesti. Pesula ei vastaa irtoavista/rikkoutuvista koristeista, napeista, toppauksista, maton reunoista ym. mikäli ne eivät kestä pesu- ja hoito-ohjeessa suositeltua käsittelyä tai pesulan ammatillisen arvion perusteella tehtyä pesua tai viimeistelyä. Pesula lunastaa tuotteen itselleen taäyden korvauksen tapauksessa.
10. Onnettomuus- tai vahinkotilanteessa (esim. vuoto-, palo- tai murtovahinko) Clean Pesulapalvelut Oy on velvollinen korvaamaan asiakkaan vakuuttamattomista tekstiileistä korkeintaan 50 euroa/asiakas, jollei asiakkaan kanssa ole kirjallisesti muuta sovittu.
11. Jos pestyjä tuotteita ei ole pystytty toimittamaan asiakkaalle asiakkaasta johtuvista syistä (1) viikon kuluessa vastaanottokuitissa ilmoitetusta valmistumispäivästä, pesulalla on oikeus periä varastointikuluna tekstiilien pesuhinnan lisäksi 20 % pesuhinnasta. Jos tuotteita ei ole ei ole pystytty toimittamaan asiakkaalle asiakkaasta johtuvista syistä kuukauden (1 kuukautta) kuluttua vastaanottokuitissa ilmoitetusta valmistumispäivästä (toimituspäivä), tekstiilit siirtyvät pesulan omistukseen.
12. Kuljetuspäivän osuessa arkipyhälle, neuvotellaan asiakkaan kanssa kuljetuspäivän siirrosta edelliselle tai seuraavalle arkipäivälle.
13. Huomautukset tuotteiden puuttumisesta tai vaihtumisesta on tehtävä välittömästi niiden lunastamisen yhteydessä sekä työn laatua koskevat huomautukset ennen tuotteiden käyttöönottoa. Huomautukset on joka tapauksessa tehtävä kohtuullisessa ajassa eli 14 vuorokauden kuluessa tekstiilien lunastus-/toimituspäivämäärästä. Myöhemmin tulleisiin huomautuksiin pesula ei pysty vastaamaan.
14. Pesula pidättää oikeuden tarkistaa hintoja tarvittaessa.
15. Laskutuslisä on palveluhinnastomme mukainen (postitse, verkkolasku tai pdf-lasku). Voimassa oleva palveluhinnasto löytyy osoitteesta www.cleanpesulapalvelut.fi/hinnasto
16. Voimassa olevat toimitusehdot löytyvät osoitteesta www.cleanpesulapalvelut.fi, eikä päivitettyjä toimitusehtoja toimiteta erikseen asiakkaille.
17. Mahdolliset riitatilanteet, joita ei asiakas ja pesula saa kohtuudella selvitettyä selvitetään kuluttajariitalautakunnan kautta.
18. Verkkokaupan asiakaspalveluna toimii pesulamme Raisiossa (Kellarimäenkatu 1). Tavoitat meidät kätevimmin, yhteydenottolomakkeen kautta, sähköpostitse posti@cleanpesulapalvelut.fi tai puhelimitse p. 02-439 8770.
Verkkokaupan maksutavat ja maksuehdot
Verkkokaupassa on käytössä Paytrail Oy:n maksupalvelut.
1. Pankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki
2. Lasku- ja osamaksupalvelut: Walley, OP Lasku ja Jousto
3. Korttimaksaminen: Visa, Mastercard ja American Express
4. Mobiilimaksaminen: MobilePay, Pivo, Siirto ja Apple Pay